STRONA GŁÓWNA | CASE STUDY


Case study
obrazek do tesktu case study

Badanie klientów

Nasza spółka przechodzi etap intensywnego rozwoju. Kilka razy do roku wprowadzamy na rynek nowe produkty i otwieramy kolejne placówki. Nie zawsze są to jednak wybory całkowicie trafne. Oczywiście, zanim podejmiemy jakąkolwiek decyzję staramy się zbadać rynek, sprawdzić, czy nasza oferta się przyjmie tu i teraz. Jednak najlepszym rozwiązaniem, aby nie stracić funduszy przeznaczonych na inwestycje, byłoby po prostu zapytać o zdanie samych zainteresowanych naszymi usługami – obecnych oraz potencjalnych klientów naszej sieci. Do niedawna było to marzenie nierealne, dziś nie dość, że możliwe do spełnienia, to jeszcze w profesjonalnym wydaniu. Poznałam Esplorado jeszcze zanim zarekomendowałam zarządowi naszej spółki ryzykowną decyzję. Wybrałam abonament Professional. Zależało mi bowiem na tym, aby wysłać ankiety do klientów z możliwością tworzenia kwestionariuszy white label, bez nazwy portalu Esplorado. Dzięki temu formularz ankiety wygląda dużo profesjonalniej i jest kojarzony wyłącznie z naszą firmą. Również link przesyłamy klientom za pomocą naszych newsletterów. Prowadząc badania na Esplorado bezbłędnie wybraliśmy lokalizację naszego nowego oddziału i równie dobrze trafiliśmy z tegoroczną ofertą produktową. Koniec z podejmowaniem decyzji w oparciu o intuicje. Od teraz tylko twarde dane!

Małgorzata Bartnik, dyrektor marketingu

obrazek do tesktu case study

Badanie pracowników

Już jakiś czas temu zauważyłem, że poziom wiedzy moich pracowników na temat aktualnej działalności i kondycji firmy oraz naszych planów rozwojowych jest nikły. Nie wszystkim były znane również moje nowe zarządzenia. Często polecenia od kierowników nie trafiały do wszystkich pracowników, przez co mnożyły się niepotrzebne nieporozumienia, wzajemne zarzuty, a atmosfera w firmie była nie do przyjęcia. Na pierwszy rzut oka było widać, że mamy problemy z komunikacją, jednak nie wiedziałem, gdzie leży przyczyna. Z Facebooka dowiedziałem się o Esplorado. Wszedłem na stronę portalu, zapoznałem się  z jego możliwościami. Mile zaskoczyła mnie intuicyjna obsługa całego serwisu i jasne informacje. Zarejestrowałem się, opłaciłem abonament i w ciągu kilku minut miałem już swoje konto. Zleciłem działowi komunikacji przygotowanie za pomocą Esplorado kwestionariusza ankietowego skierowanego do naszych pracowników. Zapytaliśmy w nim między innymi, jak oceniają swoją wiedzę na temat firmy, skąd czerpią informacje o swoich obowiązkach, nowych zarządzeniach i działalności zakładu oraz czy korzystają z firmowego radiowęzła i gablot informacyjnych. Dzięki gotowym wzorom kwestionariuszy, już kilka dni po założeniu konta mogliśmy rozpocząć badania w firmie. Na bieżąco, ze zdumieniem przeglądałem wyniki. Okazało się bowiem, że nasze narzędzia komunikacji zupełnie zawiodły. Pracownicy wskazali, że gabloty informacyjne wiszą za wysoko, zamieszczane w nich dokumenty mają za małą czcionkę i nic przez to nie widać. Z kolei nasz radiowęzeł nie działa prawidłowo w żadnej części zakładu. Dzięki szybkiemu badaniu, mogłem równie szybko zareagować na problem. Pracownicy teraz czują się w pełni poinformowani o działaniach firmy i o swoich obowiązkach. Nie ma między nimi spięć, mają także pozytywny stosunek do zakładu, gdyż widzą, że liczymy się z ich zdaniem. Gorąco polecam Esplorado.

Janusz Goryszewski, przedsiębiorca

obrazek do tesktu case study

Zdobywanie unikatowych danych

Przeprowadzanie badań w celu zebrania materiału na potrzeby prac naukowych to zmora każdego akademika. Jest to proces czasochłonny, żmudny i niestety nie zawsze daje zamierzone efekty. Zupełnie inaczej pracują naukowcy w Stanach Zjednoczonych dysponując odpowiednimi narzędziami i środkami na prowadzenie badań. Na szczęście w końcu także w Polsce mamy możliwość korzystania z kompleksowego narzędzia badawczego, jakim jest niewątpliwie Esplorado. Po zarejestrowaniu się na www.esplorado.pl mogłem od razu przystąpić do skonstruowania pierwszego kwestionariusza. Rewelacja! Pytania wziąłem z przygotowanego wcześniej na brudno badania, cały proces od zaprojektowania ankiety, po rozpoczęcie kampanii i zbierania odpowiedzi zajął mi zaledwie kilkanaście minut. Teraz używam Esplorado w codziennej pracy. Dzięki niemu gromadzę unikatowe informacje do prac badawczych oraz ciekawostki statystyczne na konferencje naukowe. Esplorado zawsze polecam też moim studentom, którzy chcą przeprowadzić badania potrzebne do przygotowywania prac zaliczeniowych i dyplomowych. Korzystają chętnie, ponieważ założenie konta Basic jest całkowicie darmowe.

 

Kazimierz Pykno, doktor psychologii stosowanej